Légy tisztában ezekkel a fogalmakkal, hogy eredményes futóvá válj

Amatőr versenyzőként ugyanolyan fontos tisztában lenni néhány alapfogalommal, mint profiként. Minket amatőröket is megcsap mind a mazohizmus, mind az exhibicionizmus szele egy-egy embert próbáló feladat teljesítése érdekében. Azonban lehet ésszel is építkezni, hogy erős, biztos alapokkal rendelkezzünk.

Ezekre figyelj oda amatőr futóként:

  • Csak alapos bemelegítést követően számíthatsz sérülésmentes mozgásra.
  • Csak a 70% feletti teljesítmény az izomépítő hatású.
  • A terhelés olyan mértékű legyen, amennyit képes vagy regenerálni.
  • A pihenés is az edzés része!
    Ne hagyd figyelmen kívül, hogy a pihent izom jól ingerelhető, de sérülékeny!
  • A figyelmetlenség okozza a legtöbb sérülést.
  • Ha versenyre készülsz, csakis szisztematikus terv alapján! Ez plusz önbizalmat ad a nehezebb pillanatokban is.
  • Legyen nyitott az értelmed, a beszűkült felkészülés féloldalúvá tesz.
  • Nem másokat kell legyőznöd amatőr futóként, hanem önmagad gyengeségét.
  • Sérülten sem edzeni, sem versenyezni nem szabad, mert hosszú időre elfelejtheted a futást. Nem csak a mozgás romlik el, de túlterhelődik az ép izomzat és újabb sérüléseket szerezhetsz.
  • Ha konkrét célod van (legyen az egy táv teljesítése vagy fogyás) következetesség, szorgalom, figyelem, fegyelem, akarat, tudatosság és kitartás kell hozzá.
  • Fontos, hogy szellemileg is képezd magad, a logikus tudatosság a legnagyobb építőerő.
  • Javulhat a regenerációd, a mozgás- és mozdulattanulásod, ha megtanulsz kontrollálni, vizualizálni, relaxálni, izommunkát kontrollálni.
  • Csak a szellemileg igen jól képzett sportoló tud többet nyújtani a tanítottnál.

Az évek során sokat tapasztaltam minden felkészülésem során. Nem csak a megérzéseimre hallgatok, hanem a józan eszemre is. Ezek közül melyikkel állsz hadilábon?

Close Menu
×