Ideje néhány célt kitűzni
A tavaszi verseny szezon előtt itt az ideje elkötelezni magad néhány futás-specifikus edzési célkitűzés mellett, hogy megbizonyosodjunk arról, hogy a siker útján vagyunk.

Mielőtt azonban elkezdenéd, mérlegelned kell, és pontosan meg kell határoznod a felkészüléseddel kapcsolatos céljaidat.

A célok kitűzése olyan feladat és készség, amelyet a legtöbb futó ismer. Függetlenül attól, hogy gyorsabban vagy nagyobb távokat akar futni, vagy egyszerűen csak többet szeretne futni – a sikerhez elengedhetetlenül szükséges a célok kitűzése.

A célok kitűzése irányt, motivációt és remélhetőleg az elszántságot ad a megvalósításukhoz.

A célok változhatnak a rövid távú – amit ma csinálsz, ezen a héten, ebben a hónapban -, illetve a sokkal hosszabb időszakra elérendő célokig – az edzési szezonban, ebben az évben, a következő 5 évben. 


Lehetnek futás-specifikusak


„Ezen a héten négyszer fogok futni, ebben a hónapban 200K-t fogok futni, több hegyi edzést fogok csinálni”, vagy egyáltalán nem áll összefüggésben a futással: „Több zöldséget eszek, minden este hét órát alszom.”
A célok gyakran a kívánt eredményre vagy teljesítményre utalnak („ Új 10K PB-t állítok be; ”„ 50K-t futok ezen a héten ”), de a folyamatról is szól („Több intervallumot teszek a 10 km-es távomba;” „Kedden és csütörtökön futok, valamint mindkét nap a hétvégén.”) stb.

A céloknak, beleértve a futáshoz kapcsolódókat is, a lehető legkonkrétabbnak kell lennie. Gondoskodnod kell arról, hogy reális és elérhető legyen, valamint rendelkezz egy ütemtervvel a cél mérésére és elérésére.

Kisebb, rövid távú célok kitűzése és elérése, amelyek valamilyen módon hozzájárulnak a nagyobb, hosszabb távú célokhoz, jó ötlet a lendület felépítéséhez, és folyamatos motivációt jelent. Például az étrend és a nassolási szokásaid apró változásai hozzájárulhatnak az alacsonyabb testtömeghez, amely ezután lehetővé teszi a jobb sebességű edzést és végül új csúcsot futhatsz.

Ne félj elhagyni egyes célokat és módosítani rajtuk, különösen akkor, ha nem érik el a kívánt hatást. 
Mindig meg kell kérdezni magadtól: „Mi a célom ezzel? Segít nekem a hosszú távú céljaim elérésében? ”

Mindaddig, amíg a helyes irányba haladsz, és jól érzed magad az út során, valószínűleg a megfelelő úton vagy.
Ebben egy edzésterv is segíthet, amit ITT olvashatsz.
Close Menu