Ha kedved van, fuss! Gömbölydeden is.

Előzd meg a csigát!

Avagy ha kedved van, fuss! Gömbölydeden is.

Annak idején, amikor életmódot váltottam, sokkal nagyobb darab voltam. Először az étrendemen változtattam és egy idő után éreztem, hogy rengeteg energiám van. A családom és persze a magam érdekében ki kellett valamit találnom. Egy régi szerelem, a futás volt az, amit el tudtam képzelni magamnak.

Jogger, Leisure, Recovery, Jog, Run, Woman, Girl

 

Elindultam…

Az elején még nem voltak szuper cuccaim. Olyannyira, hogy a cipőm sem volt nulla kilométeres. Használt volt. De futócipő volt és hófehér, rózsaszín márkadíszítéssel. A ruházatom sem volt divatos. Nem voltak rajta láthatósági csíkok, és nem volt izzadtság elvezetés sem. De elindultam, hogy megelőzzem a csigát.

Elindultam. Érted? Annak ellenére is, hogy a környezetem nem nézte jó szemmel. A szakértők is ezt mondták – túlsúllyal nem tanácsos futni. Nem tesz jót az ízületeknek és a belső szerveknek. Azt a sok energiát meg el kellett használnom valahogy.

A közösségi felületeken is sok gömbölyded csajt láttam. Sok-sok sikertörténetet olvastam. Hát nehogy már ne fussak gömbölydeden is!

Fontos, hogy ne legyen komoly betegséged! Kérd ki háziorvosod véleményét is. Aztán szedd össze a szomszédasszonyt, de egyedül is elkezdheted.

 

Összegyűjtöttem pár dolgot, ha kedved támad a futáshoz:

  • Fontos a megfelelő sportcipő! Nem kell méregdrágára gondolni. Már 5000 ft értékben is vehetsz magadnak.
  • Melegítő nadrág – hidd el, megfelel, ami a szekrény mélyén lapul.
  • Póló.
  • Merevítőnélküli melltartó. Ha van, sportmelltartó.
  • Melegítőfelső. Én imádom, ha van rajta kapucni.
  • Széldzseki. Persze ha az időjárás úgy kívánja.
  • Legyen nálad egy palack víz. Ha tudod, rejtsd el valahová. A futópálya egyik sarkában. Vagy használd a fantáziád.
  • Baseball sapka. Ha gondod van a frizuráddal. Kérd el a férjedtől, vagy a kamasztól.
  • Futótárs. Barátnő, szomszédasszony. De mondom, egyedül is belevághatsz.
  • Aztán kell egy csiga, akit megelőzhetsz.

Homok, Strand, Rendszerhéj, Természet

 

Amikor már mindent összeszedtél és megtervezted magadban az útvonalat, vagy csak a közeli salakos foci pályára mész, indulhat a buli.

A futás megkezdése előtt melegítsd be izmaidat. Amit testnevelés órán tanultál. Vagy nézz róla videót az interneten. Ezután lassan kezdj el kocogni. Amikor úgy érzed, már nem bírod, állj meg és sétálj. Vedd egyenletesen a levegőt. Kis séta után újból kocoghatsz. Annyit fuss, amennyi jól esik. Ha csak két kört bírsz, akkor se keseredj el. Legközelebb lesz abból három is és öt is. Ne szegje kedved! Ha barátnővel kocogsz, közben tudtok beszélgetni is. Ezt nevezik zsírégető futásnak. Tehát nem kell rohanni, mert nem ettől fogysz. Kocogás után nyújtani kell. Erről is van nagyon sok anyag az interneten. Ne hanyagold el!

Legalább egy héten háromszor mozogj!

…és azt se bánd, ha nem találtál csigát. De tudd, tőle már gyorsabb vagy!

 

Feledi Viktória 

Gömbölydeden fitten

Close Menu