3 perc olvasási idő

Miért az értelem a központi témám és nem a külcsín?

Hiába a tökéletes idomok és a kocka has, ha hiányzik a tisztességes edzésmunka, ha fogalmunk sincs a tiszta szellem fogalmáról. A teljesítményfokozást az elmében is végre kell hajtani. Nem elég a testet doppingolni. Ez rövidtávú megoldás.

 

Véleményem szerint az a sportoló doppingol, aki nem hisz már a verejtékes munkában, aki habzsol és rohan az élete minden területén.

Megjegyzendő, hogy a teljesítmény legfontosabb összetevője a megfelelő és minőségi táplálkozás. Ezt tudatosan kell összeállítani, személyre szabottan. (A táplálkozási tanácsadás egy nagyon fontos szakmai terület, amit egyéni szükségletek szerint szükséges alkalmazni., ezért ‘hogyan étkezzünk helyesen’ bejegyzéseket nem fogtok látni tőlem. Ezt csakis személyes tanácsadás alkalmával alkalmazom. )

Visszatérve az eredeti témához, a sportoláshoz szükséges a szellemi hajtóerő (is). Ezen a területen se szűnj meg képezni magadat, még ha amatőr szinten is végzed ezt a gyönyörű tevékenységet. Ha szellemi tevékenységedet irányítottan fejleszted, az technikai és taktikai képességed is magas szintre emelheti. Javítja a helyzetfelismerést.  Mindenkinek szüksége van mozgástanulásra. A jó szellemi képzés ezt is lerövidítheti. Emlékszem az első pár száz méteremre. Se megfelelő futócipő, se megfelelő mozgás. Egyszerűen csak a tenni akarásom vezérelt. Mert egy energikusabb és egészségesebb életet akartam. Sikerült! Évek óta nem voltam beteg, a szervezetem bivalyerős és felkészült. Évek munkája ez, tudatos, megtervezett, önfejlesztésre épült változás. Óriási igényem van az önfejlesztésre, ahogy egyre jobb és jobb leszek, szinte magától jönnek az ötletek, hogy miben kell fejlődnöm. Mintha a tudatalattimban eleve lenne egy  checklista. Amint kidobálom a felesleges file-okat az elmémből, azonnal felszabadul a tárhely és hasznos tanulnivalókra invitál.

Fejlesztési irányvonalak lehetnek:

  • relaxáció, meditáció (Rengeteget meditálok, különösen az erdőben! A szellemi szabadság íze ott érezhető igazán.)
  • önkontroll (Meg kell tanulnunk felülemelkedni a problémákon és a megoldásokra koncentrálni.)
  • tudományos ismereteink képzése (Pl. pszichológia, biológia, fizika irányzatok. Nemcsak jobban megérthetjük magunkat és másokat is, hanem a racionalitásunkat és önfegyelmünket is segíti. )
  • mozgás és taktikai elemzés (számos sportsérülésem hibás mozgásból ered, ezeket szükségszerű megfigyelni és kielemezni)
  • vizualitásunk fejlesztése
  • segíthetnek még a stratégiai, logikai játékok is
  • testkontroll edzésformák ( ilyen a Tai- chi )

És végezetül:

Nem mindenki élvezi a futást. Időbe telhet, míg megtaláljuk a lelkünkkel harmonizáló mozgásformát. Ez így van rendjén. De ne dicsekedj azzal, hogy én erre és erre nem vagyok képes. Még nem vagy az! Így csak előnytelenségeket vonzol az életedbe. Keresd a kihívásokat, amik fejlesztenek. Ne azt fejleszd, amiben már jó vagy.

És mi az előnye, ha a képességeinket hangoztatjuk? Egy olyan közösség tagjai lehetsz, akik támogatnak törekvéseidben, az önbizalmad megerősödik, az elméd hihetetlen tartalékokat képes majd mozgósítani, és még az endorfin készleted is megnövekszik.

 

Képek forrása: www.kaboompics.com