A kompressziós zokni sokféle életterületen segíthet

Kompressziós segítség nem csak futóknak!

A kompressziós zoknik nagy segítséget nyújthatnak nem csak futóknak. Nézzük meg, hogy mely területeken viseljünk kompressziós zoknit.

  • Terhes nők

A terhes nők hajlamosabbak a mélyvénás trombózisra és a magas vérnyomásra. Ez mind az anyát, mind a gyermeket érinti. A kompressziós zokni javítja a véráramlást, segítenek enyhíteni a fájdalmat, a “nehéz láb” érzést.

  • Ápolók

Az ápolóknak azért érdemes kompressziós zoknit viselniük, mert segítenek csökkenteni a lábfájdalmat, amikor több órán keresztül talpon vannak. 

Olyan zoknit válasszunk, ami nem csúszik le a lábszáron. 
  • Nyugtalan láb szindrómában szenvedők

A nyugtalan láb szindróma alvásgyilkos. A végtagok periodikus mozgási rendellenessége hasonló állapot, amely szintén zavarja az alvást. Mindkettő borzalmas szenvedés. A tünetek közé tartoznak az önkéntelen rángások és a lábak mozgása, valamint bizsergés és / vagy enyhe égő érzés. Ezek megzavarják az alvási folyamatot, és ennek eredményeként az alvás minősége nem megfelelő. Bár számos módszer létezik ezen állapotok tüneteinek leküzdésére, a kompressziós zokni az egyik legbiztonságosabb módszer. Tapasztalatból tudom hogy a kompressziós zokni viselése segít megszüntetni a bizsergő érzést.

  • HAGLUND deformitásban szenvedők

A Haglund deformitás a sarkantyú egyik formája, amely az Achilles-ín környékén kialakuló fájdalmas elváltozás. Ebben az esetben a cipő sokszor nyomja a sarkat, ami ennek hatására kivörösödik, kidörzsölődik, begyulladhat és fájdalmat okozhat. Ez a duzzanat szemmel is látható és nyomásra érzékeny.

  • Sípcsont fájdalomban szenvedők

A sípcsont gyulladása elsősorban a futókat érinti, de más sportot űzők is szenvedhetnek ebben, pl. kosárlabda, baseball. A legtöbb esetben a sípcsont fájdalmát az izmok következetes túlterhelése vagy az edzés rutinjának hirtelen megváltozása okozza. A túlterhelés akár stressztöréseket, kis repedéseket is okozhat a sípcsontban, mivel az izomszövet elválik a csonttól. A kompressziós zoknik tökéletesek a sípcsont fájdalmának enyhítésére, valamint megelőzésükre.

  • Akik gyakran repülnek vagy autót vezetnek

Ha gyakran repülsz, vagy sok időt töltesz vezetéssel, akkor a kompressziós zokni óriási segítséget jelenthet. Repülőút során a vér hajlamos a láb alsó részébe, a boka környékére gyűlni. A kompressziós zokni javítja a véráramlást. Ugyanez vonatkozik a vezetésre is. Hosszú inaktivitás vagy ülés miatt a véráramlás lelassul, és a kompressziós zokni javítja a keringést és elhárítja a “nehéz lábak” érzését, valamint csökkenti és megszünteti a fájdalmat.

  • Akik visszértől szenvednek

A felületes vénák kitágulását a felületes vénákban megnövekedett nyomás okozza, mely a visszér kiürülését nehezíti. A megnehezített kiürülés miatt a mögöttes vénaszakaszokban pangás lép fel. A pangás miatt a vénafalra fehérvérsejtek tapadnak ki, melyek bizonyos érfalkárosító anyagok termelése révén tönkreteszik a visszerek falát, melynek eredménye a vénafal kitágulása. Forrás: Webbeteg

A kompressziós zokni nemcsak javítja a visszér helyzetét, de megakadályozza azokat.

Felhasznált forrás anyag: Runforeversports

Close Menu
×