4 perc olvasási idő

2018-ban az interneten számtalan információ kering az egészséges táplálkozásról.

 

De vajon egy kezdő életmódváltó tudja-e, hogy számára mi lenne a megfelelő? Mi alapján választ ki egy étkezési mintát?Hogyan tervezi meg az étrendjét?Tisztában van-e azzal egy kezdő életmódváltó, hogy mit miért kell ennie, mikor és mennyit kell ennie?

 

 

Az emberek többsége, aki életmódot szeretne váltani különböző okokból kifolyólag, sajnos nincsen tisztában ezekkel. A legnagyobb probléma, hogy nem ismerjük saját testünket, nem tudjuk milyen tápanyagokra van szükségünk ahhoz, hogy a szervezetünk megfelelően működjön. Képzeljük el, hogy a benzines autónkba gázolajat tankolunk… A gépjármű is jelzi a hibát, akárcsak az emberi test. Ezekre a jelzésekre kell figyelünk!

Miután otthon rendet tettünk a hűtőben és az éléskamránkban, kidobtuk a szemét kajákat, javaslom, hogy nézessünk egy teljes vérképet, menjünk el egy teljes körű kivizsgálásra, ezután pedig ne szégyelljük szakember segítségét kérni, aki segít az elindulásban.

 

Szeretném, ha mindenki megértené, hogy ami a szomszéd Juli néninél működött, az nem biztos, hogy nálunk is fog. Nincsen két egyforma szervezet. Az életmódváltásnak tudatosnak, ésszerűnek kell lennie.

 

Fontosnak tartom, hogy erről írjak most egy kicsit, hiszen a legtöbb nő, aki változást szeretne, őrült divat diétákba kezd. Két hétig kizsigerelik a saját testüket, megvonva a tápanyagokat a szervezettől, ingerlékenyebbek, fáradtabbak lesznek, de legalább a mérleg négy kilóval kevesebbet mutat. Miért volt „sikeres” a fogyás? Lement a víz. Miért voltál ingerlékeny és fáradt? Alig ettél szénhidrátot, és amit ettél az sem megfelelő volt. Ez az állapot nem tartható fent huzamosabb ideig. Majd amikor elkezdenek enni, a duplája jön vissza. És ugyanez ismétlődik.

A legtöbb nő, ha meghallja a szénhidrát szót, megijed. Valamiért az ördögtől valónak tulajdonítja. Pedig az emberi test ebből nyer a leggyorsabban energiát, az agyunk megfelelő működéséhez nélkülözhetetlen. A hangsúly azon van, hogy nem mindegy milyen szénhidrátot fogyasztunk. Megkülönböztetünk jó és rossz szénhidrátot. De ugyanez van a zsírokkal is. Zsírokra is szükségünk van, gondoljunk csak a zsírban oldódó vitaminokra (A, D, E, K). Ha nem viszünk be zsírt a táplálékunkkal, ezek a vitaminok sem tudnak felszívódni, és feleslegesen kapkodtuk be őket.

És itt vannak persze a fehérjék, amikről sok nő még mindig azt gondolja, hogy az űrből származik és attól majd nagy izomkolosszusok lesznek. Akkor mi marad? Mit esznek? Nem sok mindent. Koplalnak, mert nem mindegy mennyit mutat a mérleg, és mert a közösségi oldalakon most a kiálló csípőcsont az új divat.

 

 

 

Sajnos a média, a legtöbb írott sajtó rossz példát közvetít a fiataloknak.

Meg kell tanulni használni az eszünket. Egy egészséges szervezetnek minden tápanyagra szüksége van. Mindenki a saját maga életéért felelős, amiből pedig csak egyet kaptunk ezen a Föld nevű bolygón. Ne legyünk saját magunk gyilkosai. Nézzünk szét, hogy a közvetlen környezetünkben hány beteg ember van, és gondolkodjunk el azon a mondaton, hogy a szépség belülről fakad. Vajon kinek mit jelent?

Higgyétek el, megéri türelmesnek lenni. Hogy miért? Tizenévesen én sem voltam ezekkel a dolgokkal tisztában. Elhízott voltam, rosszul étkeztem, sok szemét kaját ettem. Ha akkor lett volna valaki, aki ezeket elmondja nekem, akkor nem estem volna én is a jojó-effektusba bele, nem sínylette volna meg a bőröm a fogyókúrát. Ma már helyesen táplálkozom, figyelek a testemre. Tudom mit és mikor kell ennem, mit mivel kell kombinálnom. Ezeket szeretném továbbadni nektek, ezért a következő cikkben első lépésben a szénhidrátok fontosságáról szeretnék írni, egy szuper gyors és finom recepttel megfűszerezve.

Végezetül egy Hippokratész idézettel zárnék, amelyet érdemes megfogadni:

 

A táplálékod legyen az orvosságod, és az orvosságod a táplálékod legyen.

 

Róka Eszter

Okos étkezés